لمینت لومینیزر
نوشته شده توسط : javaneh

مزایای لمینت سرامیکی نسبت به تاج دندان

در برخی موارد لمینت دندان مزایایی نسبت به تاج دندان دارد که  بهترین دندانپزشکان در رشت در ادامه به آنها اشاره شده است:

  1. لمینت دندان ظاهری بسیار زیباتر و طبیعی‌تر نسبت به تاج دندان دارد.
  2. پیوند بین ونیر و دندان بسیار مستحکم‌تر است.

لمینت دندان چه معایبی دارد؟

 

از معایب لمینت سرامیکی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. غیر قابل برگشت بودن درمان

     برای برقراری پیوند بین لمینت سرامیکی و دندان نیاز به آماده سازی دندان و میزانی تراش روی آن است. به همین دلیل پس از نصب نمی‌توانید از دندان‌های طبیعی خود بدون هیچ نوع روکشی استفاده کنید. با پایان طول عمر آن باید برای ترمیم و تعویض آن اقدام کنید.
  2. حساسیت دندان‌ها

     بروز مقداری حساسیت نسبت به غذاها و نوشیدنی‌های سرد و گرم بعد از انجام این درمان طبیعی است و معمولاً به خودی خود و پس از چند روز از بین خواهد رفت.
  3. عدم قابلیت ترمیم

     یکی دیگر از معایب این روش این است که در صورت آسیب دیدگی نمی‌توان برای ترمیم لمینت اقدام کرد. در این شرایط لمینت سرامیکی باید تعویض گردد.

آیا لمینت لومینیرز معایبی نیز دارد؟

با وجود تمام مزایایی که برای این روش بیان کردیم، اما معایب زیر را نیز باید برای آن در نظر داشت:

  1. لمینت‌های لومینیرز ضخامت بسیار کمی دارند. به همین دلیل معمولاً نمی‌توانند برای پوشش دادن دندان‌های بسیار زرد و از بین بردن لکه‌های شدید روی دندان مؤثر باشند.
  2. استفاده از تکنیک پیشرفته برای ساخت آنها سبب شده تا هزینه بالاتری به نسبت دیگر روش‌های مشابه خود داشته باشند.

آیا لمینت دارای ظاهری مصنوعی است؟

 

شما می‌توانید با انتخاب رنگ مناسب، ظاهر طبیعی لبخند خود را حفظ کنید. بهترین انتخاب آن است که با رنگ پوست شما هماهنگی داشته و مطابق با سلیقه خود شما باشد. با این وجود برخی از افراد تمایل دارند که رنگ سفید یخچالی و بسیار مشابه با لبخند هالیوودی را برای خود انتخاب کنند که در این صورت احتمال مصنوعی جلوه کردن دندان‌ها بالا می‌رود.

چگونه مطمئن شوم که این روش برایم مناسب است؟

اگر به طور دقیق مزایا و معایب لمینت سرامیکی را در این مقاله مطالعه کردید و حال می‌خواهید بدانید که آیا این روش برایتان مناسب است یا خیر، می‌توانید از جلسه مشاوره رایگان در کلینیک دندانپزشکی دکتر لبافی بهره‌مند شوید.
دندانپزشک در ابتدا سلامت دهان شما را مورد بررسی قرار می‌دهد. اگر کاندیدای خوبی برای این روش بودید توضیحات لازم در خصوص نوع لمینت مناسب را در اختیار شما قرار خواهد داد. دندانپزشک بعد از پاسخ به سؤالات شما روند درمان را برنامه ریزی می‌کند.
می‌توانید از طریق فرم مشاوره در سایت و یا تماس تلفنی با ما در ارتباط باشید.

https://drshamsdentist.com/%D9%84%D9%85%DB%8C%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

 

پاسخ به سوالات پر تکرار شما

  1. آیا لمینت سرامیکی به راحتی می‌شکند؟

     به دلیل ساخته شدن ونیر پرسلن در لابراتوار می‌توان مقاومت و استحکام بسیار بالایی برای آن در نظر گرفت. با این وجود اگر مراقبت‌ها و توصیه‌های دندانپزشک خود را در نظر نگیرید، می‌توانید سبب ترک خوردن و شکستن آن شوید.
  2. آیا لمینت در صورت شکستگی قابلیت ترمیم دارد؟

     ونیرهای دندانی بسیار مقاوم و مستحکم هستند و به ندرت دچار آسیب دیدگی می‌شوند. با این وجود، احتمال لب پریدگی و یا شکستگی جزئی در آن‌ها وجود دارد. یکی از معایب روش لمینت، ترمیم نشدن این شکستگی‌ها است و شما باید حتماً لمینت را تعویض کنید. دندان قروچه، گاز زدن غذاهای سفت و ضربه خوردن می‌توانند باعث این مشکل در لمینت شوند.
  3. آیا لمینت سرامیکی یک روش گران قیمت است؟

     به طور کلی هزینه انجام روش‌های زیبایی دندانپزشکی از موارد مهمی است که اکثر افراد به آن توجه می‌کنند. به طبع لمینت سرامیکی با وجود مزایایی که دارد، هزینه بیشتری به نسبت سایر روش‌های مشابه با خود دارد.
  4. تفاوت لمینت سرامیکی با ونیر کامپوزیت چیست؟

     هر دوی این روش‌ها، زیبایی و درخشندگی را برای دندان‌ها به ارمغان می‌آورند، اما تفاوت‌هایی نیز با یکدیگر دارند. برای نصب لمینت سرامیکی بخشی از مینای دندان تراشیده می‌شود، در حالی که این میزان برای ونیر کامپوزیت بسیار کمتر است. تفاوت دیگر آنها مقاومت و استحکام بالاتر لمینت سرامیکی نسبت به ونیر کامپوزیت است.
  5. آیا افرادی که مشکل دندان قروچه دارند، می‌توانند لمینت دندان انجام دهند؟

     دندان قروچه می‌تواند آسیب بسیار جدی به لمینت سرامیکی وارد نماید. بنابراین در صورتی که دارای این مشکل هستید، حتما با مشورت دندانپزشک خود از محافظ دهانی استفاده نمایید.
  6. ارتودنسی بهتر است یا لمینت؟

     برای پاسخ به این سوال باید حتما با دندانپزشک خود مشورت کنید؛ زیرا لمینت برای اصلاح و ترمیم نواقص ظاهری دندان‌ها بوده، در حالی که ارتودنسی بیشتر کاربرد درمانی دارد. پس با توجه به میزان ناهنجاری، با مشورت دندانپزشک خود بهترین روش درمان را انتخاب نمایید.




:: بازدید از این مطلب : 281
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: